sunnuntai 19. maaliskuuta 2017

PÄÄTALO

Olen vuoden alusta lähtien ollut Päätalo-instituutin kirjoittajakoulutuksessa Taivalkoskella. Koulutus on etäopiskelua ja kestää vuoden. Helmikuussa olin ensimmäisellä lähiopetusjaksolla perjantaista sunnuntaihin.

Meitä lähemmäs parikymmentä kirjailijaksi haluavaa ja käsittääkseni me kaikki olemme tosimielellä liikkeellä, laitammehan omaa aikaamme ja rahaamme kirjailun opiskeluun. Opettajana on kirjailija ja pitkään kirjoittamista opettanut Taija Tuominen.

Minun pitäisi huhtikuun loppuun mennessä kirjoittaa jotain; novelli, artikkeli, runo tai muuta aiheesta, jota en halua muistella. Ja teksti saisi mielellään jäädä keskentekoiseksi, jotta muut oppilaat ja Taija voivat sitä kommentoida. Paha kyllä, minulle on tullut tavaksi ettei keskeneräistä palauteta; ei koneistaessa, tai kirjoitettaessa. Se ei ole hyvä tapa, on käynyt niinkin että olen sutta palauttanut sillä logiikalla että "susi tuli mutta ihan aikataulussa".

Saa nähdä mitä opiskelustani tulee. Koulu on aina ollut minulle haastavaa, paitsi Murikassa käymäni viiden päivän kirjoittajakurssi. Ei ollut helppoa Kalle Päätalollakaan, joten mitäpä minäkään liikoja murehtimaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti